Thursday, December 16, 2010

Overweight @ Obese.....

   I was watching The Oprah Winfrey Show and they're talking about overweight and obese problem...bagaimana sebilangan wanita mengalami penurunan berat badan secara drastik dan kemudian kenaikan berat badan drastik selepas itu....dan mereka mengaitkan ini dgn kecederaan hati,emosi dan cara pemikiran seseorang itu...adakah aku mengalami kecederaan hati dan emosi...heheheehehhe

  Aku boleh dikatakan perempuan berangka besar...get it??!! Maksudnya mempunyai genetik rangka tulang yg besar...mempunyai ketinggian 5'7 adalah sesuatu yg luarbiasa bg seorang perempuan dalam komuniti kami,hehehehehe...i remembered when my dad forbided me to wear high heels becoz he worried that no boys want to date me if i'm taller than them...hhahahahaha...typical dad huh?!!



  Tapi aku bukan nak ckp pasal ketinggian,tp masalah berat badan yg telah menghantui aku sejak dari kecil lg...masuk sekolah menengah aku bertambah berat hingga my dad called me "buffalo" in his effort to make me realize i'm overweight...tercabar dgn gelaran itu aku mula diet dan exercise everyday hinggakan berat badan ku mencecah 56 kg...dgn erti kata lain tinggal tulang jak...lepas SPM,berat ku naik kembali hingga 85 kg...aku diet kembali,dan hanya mampu mencapai berat 71 kg...

   After that,aku diserang appendities....berat badan ku menjunam hingga 59 kg...senang hati tak kira,tanpa diet dan senaman aku bleh kurus gila lepas operation...tp kegembiraan ku tidak bertahan lama bila 6 months after that,my period jd gelong...3 bln sekali baru aku menses dan yg mengejutkan drpd 59 kg,berat badan ku tiba2 boommmm naik mendadak ke 95 kg...i'm speechless...and now my weight almost 110 kg.....and I'm officially an obese person...

  
 Yes,this beautiful woman is pretty much resembles me in many ways...hehehehehe...lain kali,aku akan kongsi kan plak antara usaha yg pernah aku lakukan utk kurus...tunggguuuuuuuuuuu

No comments:

Post a Comment