Wednesday, June 22, 2011

Severe Menorrhagia.....

Hai semua (mcm ada org yg baca)...
     byk benda yg aku ingin cerita mengenai apa yg berlaku baru2 nie....drpd kes menses ku yg terlebih sudahhh ;) hingga la appointment aku dgn pakar gynae td...pening aku dibuatnya...
                                    Pening2 manja..heheheehe
        Post aku sebelum nie suda bagitau yg akhirnya aku menses selepas taking Duphaston selama 5 hari....itu pun aku nekad consumed Duphaston sebab hampir 2 bulan aku missed my period (April & Mei) selepas aku keguguran Mac lalu...Lepas 5 hari since my last pill (Duphaston) ,aku start bleeding...Heavilly...suda la darah keluar dgn byknya,perut ku sakit mcm ditekan dgn kuat....duduk salah,baring salah...sampaikan aku kena tukar pad (maxi wing) selang 2 jam...dan sakitnya ttp berterusan sehingga hari ke 5....

    setelah 3 hari bleeding heavilly,aku nekad minta bawa hubby pi klinik kesihatan...bila doktor scan,dia cakap rahim normal jak biarpun aku nda nampak langsung apa yg dia scan...doktor bagi ubat tahan sakit dan berhentikan pendarahan....aku start makan pil tahan sakit,sakit ttp ada walaupun tidak steruk sblm nie....darah ttp byk sampai hari ke 5...sampaikan ada blood cloth besar2 dan berbiji2....aku jadi takut...ada lagi blood cloth yg mcm sarung panjang....kita perempuan mmg pernah ada darah ketul keluar masa menses kan,tp darah ketul masa menses dia btl2 mcm potongan daging....blood cloth yg nie dia berlendir2,tiada bau busuk langsung mcm darah menses yg normal...sama mcm darah yg keluar masa aku miscarriege ari tu...tp kali nie jauh lebih byk...


     Dan selepas ambil ubat tahan darah dan tahan sakit selama 5 hari berturut,akhirnya darah ku berhenti pada hari ke 8....bersih mcm tiada pernah berlakunya bleeding yg hebat (hehehehehehe)...dan td aku jumpa pakar gynae di hospital kerajaan, dia la plak buat hal...mcm2 songehnya...nnt aku cerita apa yg buat aku pening sgt pasal peel pakar sekor nie....

2 comments:

  1. dear, pernah keguguran.. takziah ye.. hope byk berehat..
    saya pun pernah lama tak period, dah dua kali makan ubat turun haid ni... takut pun ada..

    ReplyDelete
  2. tq hikari...

    ciannya..ari tu sya 1st time consumed Duphaston..hasilnya,terlebih plak darah yg keluar...skrg nie tgh tunggu miss P datang lg...harap2 ada,tp dlm masa yg sama mengharap projek bulan nie berhasil...klu ikut kelmarin dan ari nie sepatutnya sya ovulate...insyaallah..

    ReplyDelete